Instagram очолив список найпопулярніших платформ
Instagram очолив список найпопулярніших платформ
21 Лютого
Статті

Instagram очолив список найпопулярніших платформ на ринку мистецтва, далеко випереджаючи Facebook.

 

За останній період аудиторія Instagram поповнилася 800 млн активних користувачів, сягнувши загальної позначки в 1 млрд. Торік Instagram рекордно збільшив сегмент, який використовує платформу з метою стеження за митцями та арт-подіями. Про це свідчить 65% опитаних у рамках дослідження “Hiscox online art trade report 2019” британської страхової компанії Hiscox. Водночас Facebook утримує друге місце — йому надає перевагу 33%.

____
79% покупців художніх робіт відповіли, що бодай одна торішня покупка відбулась онлайн. Найбільшу активність було виявлено серед тих, хто витрачає на мистецтво понад $100 тис. на рік. Сезонні колекціонери стають запорукою поширення онлайн-практики в мистецькому світі. У 2019 році 23% опитаних мілленіалів сказали, що не ніколи не купували об'єкти мистецтва у традиційних галереях та аукціонних домах, надаючи перевагу Інтернет-покупкам. Гучні арт-події неодмінно супроводжує допис в Instagram. Наприклад, коло тих, хто стежить за Instagram-профілем Бенксі (@banksy), розширилося на 3.5 млн протягом лише одного року, склавши загалом 7.1 млн. Це безпрецедентний показник динамічності.
____
Професійні учасники арт-ринку також демонстрували лояльність до онлайн-послуг. Так, відомі галеристи Девід Цвірнер і Ларрі Гагосян відкрили кімнати онлайн-перегляду, причому 2019 року Гагосян виручив $6 млн завдяки онлайн-продажу. Цьогоріч очікується, що решта дилерів наслідуватимуть їхній приклад. У гонитві за молодими digital-митцями великі аукціонні доми, такі як Christie’s та Sotheby’s, також приділили чимало уваги онлайн-технологіям.
____
У 2015 року світова статистика однак засвідчила шалене зростання онлайн-ринку мистецтва у 24% на рік, однак протягом наступних років зростання сповільнилося, лишившись на рівні 15%. Експерти стверджують, що зниження темпів відбулося через проблеми з безпекою онлайн-продажів. Користувачі та галереї стурбовані зламом акаунтів, фішингом та незахищеністю фінансової інформації. Також негативно позначається на онлайн ринку мистецтва значна кількість підробок та порушень у сфері інтелектуальної власності. Зокрема в Instagram помітним стає неухильне скорочення реєстровуваних посередників мистецтва, зокрема галерей, музеїв та аукціоністів.
____
Експерти розглядають Instagram навіть як джерело потенційного ризику для арт-ринку в осяжному майбутньому. За браком інтегрованої системи розрахунків Instagram провокує email-шахрайство. Крім того, соціальна мережа не забезпечує належного захисту даних. У 2018 році 42% галерей стали об’єктом різного виду кіберзлочинів. Деколи користувачів просто неможливо ідентифікувати. Відсутність внутрішніх транзакцій і належних стандартів безпеки завдає непоправної шкоди конфіденційності та полегшує крадіжку банківських даних. Сьогодні лише 7% мистецьких онлайн-платформ запровадили технологію Blockchain, яка могла б вирішити частину цих проблем.
____
Instagram поки не забезпечує потреб усіх гравців на арт-ринку, традиційні аукціонні доми продовжують відрізнятися значно більшим кредитом довіри, який накопичувався роками. Незважаючи на те, що Instagram дійсно популяризує мистецтво, особливо серед молоді, він поки не сприяє формуванню зрілого й транспарентного ринку.