За останні 20 років роль медіа та вимоги до журналістів суттєво змінилися. Розвиток інформаційних технологій, поява нових медіа створили нові виклики та можливості для медіаіндустрії. Бути професіоналом для працівників медіа, сьогодні — значить залишатися вірними високим журналістським стандартам та вміти створювати якісний контент, стати для читачів і слухачів більше, ніж сайт, журнал і радіо, вийти за межу традиційних редакційних форматів.
Модуль 1. Медіаграмотність як компетенція критичної автономії. Від визначення та розуміння до сталих практик і формування навичок. «Наші очі бачать лише те, що наш мозок готовий зрозуміти», — Робертсон Девіс. Наративи та медіамеседжі, як навчитися аналізувати. Як пояснити, що шукати, не пояснюючи, що саме маєте побачити? Когнитивний калейдоскоп: чому медіаграмотність — це базова компетенція? Експертність. Фейки. Маніпуляції. Що відбувається, коли ви не знаєте, чого саме ви не знаєте? Кейси та рекомендації.
Модуль 2. Інформаційна гігієна. Оцінка точності та достовірності контенту. Оцінювання точності та достовірності контенту. Аналіз маніпулятивних технологій інформації у нових медіа та соціальних мережах. Маркери, за допомогою яких можливо визначити неправдиву інформацію та деструктивний контент, а також алгоритми перевірки фейкової інформації; оцінювання точності та достовірності інформації. Огляд прикладів маніпулятивних технологій та аналіз механізмів їхньої дії. Окрему увагу приділено проблематиці протидії дезінформації в умовах COVID-19. Лекція ґрунтується на методології перевірки інформації StopFake та Poynter.
Модуль 3. Нові формати медіа контенту. Вплив розвитку нових технологій та медіа, зокрема появи та розвитку соціальних мереж, стримерів на медіаконтент, формування та подачу новин. Позитивний та негативний вплив на формування якісного контенту. Довіра до ЗМІ та окремих джерел інформації (блогерів, лідерів думок). Адаптація текстів для різних форматів і платформ.
Модуль 4. Реклама та захист прав інтелектуальної власності у ЗМІ та діджитал медіа. нтелектуальна власність та регуляторні норми на всьому ланцюзі виробництва та дистрибуції реклами в діджитал та інших сегментах. Виявлення відповідних ризиків у такому ланцюзі. Практичні рекомендації щодо їх зниження або уникнення, де можливо. Особливу увагу приділено influencer endorsement як окремому способу просування товарів та послуг, його регуляторним і договірним аспектам, порівняльному аналізу відповідних норм українського та іноземного законодавства. Огляд типових антиконкурентних дій у рекламі.
Модуль 5. Права журналістів та інформаційні права. Права журналістів. Вільний доступ до інформації , право доступу до інформації , право на поширення та перевірку інформації . На що саме має право журналіст та як захистити права журналіста? Кодекс етики журналіста.
Модуль 6. Право на захист персональних даних за інформаційної ери. Межі свободи інформації для публічних осіб. Розмежування публічного та особистого життя. Акцентування уваги на межах свободи інформації, установлених законом.
Модуль 7. Захист від дифамації. Як варто та чи завжди варто реагувати на зневаження вашої честі, гідності та ділової репутації, що зазвичай відбувається на теренах різноманітних засобів масової інформації, а також в інтернеті.
Модуль 8. Кібербезпека та захист даних у сфері медіа. Цифрова безпека. Реалістичне оцінювання ризиків, найкращі практики в захисті важливих облікових записів і засобів комунікації, проблема раціонального вибору так званого безпечного месенджера. Загальні проблеми й підходи в захисті пристроїв від від шпигунських програм і вірусів.
Модуль 9. Журналіст та цифри. Життя — це цифри, особливо життя під час пандемій. Журналісти люблять цифри, але часто неправильно цитують або виривають їх із контексту. Тим часом споживачі ЗМІ — це не лише працівники фабрики, а й ті, хто ухвалює рішення. Їхні погляди частково формуються за рахунок медіавмісту, тобто інтерпретації даних, а не оголених цифр. На основі цих інтерпретацій політики роблять власні інтерпретації — залежно від їхнього світогляду, уяви та порядку денного. Потім ЗМІ інтерпретують рішення політиків і коментують їх. Що зрештою отримує працівник заводу?
Модуль 10. Безпека та свобода в епоху цифрових технологій. Нові виклики для роботи та свободи медіа. Чи повинні гарантії свободи преси поширюватися на такі ресурси, як WikiLeaks? Чи є Джуліан Ассанж журналістом? Чому звинувачення на адресу WikiLeaks є фактично криміналізацією загальної практики журналістики і створюють небезпечний прецедент для свободи масової інформації. Роль міжнародних неурядових організацій для захисту свободи медіа та інформації в умовах глобальних викликів для медіа (кейс CSO Blue Print for Free Speech).
Хендбук з юридичних питань у медіа-індустрії