Найчастіше бізнесова складова - це саме те, що вдається дизайнеру найгірше. Без хорошої команди й сильного менеджменту талант дизайнера не завжди може втілитися в бізнес, що успішно функціонує. Юридична грамотність і можливість отримувати професійні консультації юристів — важлива частина цього успіху.
Модуль 1. Навіщо юрист у модному бізнесі?
Модний ринок в Україні: до- та післяпандемійні тенденції. Що переживає світ (Luxury, Middle Segment Market, Startups). Fashion Law на допомогу модному бізнесу: кращі практики. Fashion Law Institute як феномен та світові курси з модного права. Найпоширеніші запитання до юристів: заснування модного бізнесу, договори, інтелектуальна власність, імпорт/експорт готової продукції та матеріалів. Чому договір важливіший за довіру. Кейси з української практики. Ювелірні прикраси та аксесуари. Найчастіші запитання, що постають у юридичній площині. Що таке авторський дизайн? Чому українські ювеліри не патентують своїх виробів? Як перетворити ювелірну прикрасу на цифровий актив?
Модуль 2. Структурування модного бізнесу
Організаційно-правова форма ведення бізнесу. Як побудувати відносини з партнером і інвестором. Колаборації. Франчайзинг. Договори з виробниками і швейними фабриками. Договори з дизайнерами і фотографами, моделями при роботі з колекціями. Авторське право в модній індустрії.
Модуль 3. Авторське право в модній індустрії
Важливість інтелектуальної власності для модної індустрії. Наведено інструменти охорони інтелектуальної власності, особливу увагу приділено авторським правам та дилемам в авторському праві: доктрина merger, фотографії в соціальних мережах як об’єкт спору. Лекція унаочнюється прикладами спорів у вітчизняній та закордонній індустрії моди.
Модуль 4. Патентування технологій і дизайну в моді
Особливості патентування винаходів, корисних моделей, промислових зразків. Обсяг охорони: «патентна формула» та зображення промислового зразка. Лекцію ілюстровано українськими та іноземними прикладами охорони тканини, деталей одягу, взуття, зразками сумок, аксесуарів. Особливу увагу надано потенційним спорам, які виникають між дизайнерами, модними будинками (як офлайн, так і онлайн). Також наведено рекомендації, як визначити порушення патентних прав у модній індустрії.
Модуль 5. Бренди і знаменитості
Що таке торговельна марка (ТМ) і основні вимоги до реєстрації ТМ. Розрізняльна здатність та функції ТМ. Ім’я, псевдонім людини, назва ютуб- або інстаграм-каналу: ТМ чи комерційне найменування. Дохід від мерчандайзингу: виробництво товарів із символікою бренду чи людини. Знаменитість: ім’я, псевдонім, зовнішність та інші риси образу як об’єкт захисту. Досвід image rights у США, Європі та в Україні. Контракти між брендами та знаменитостями (інфлюенсерами). Приклади недобросовісної конкуренції.
Модуль 6. Договори, як запорука успіху у фешн-бізнесі
Важливість договорів для модної індустрії. Лекцію унаочнено прикладами договорів в індустрії моди, особливу увагу приділено договорам з використання прав інтелектуальної власності, договорам на дистрибуцію товарів. Надано практичні поради щодо істотних умов договорів та їх перевірки.
Модуль 7. Митниця і фешніндустрія
Документальне оформлення зовнішньоекономічної діяльності: контракт, товаросупровідні документи. Імпорт сировини та обладнання для виробництва одягу. Робота з митницею: код товару, митна вартість, країна походження та їх документальне підтвердження. Імпорт і експорт готового одягу. Джерела інформації для експортера до ЄС та інших країн. Митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності. Лекція унаочнюється прикладами зі ЗМІ та з судової практики, які стосуються діяльності імпортерів одягу та тканини.
Модуль 8. Fashion: на перетині моди, науки та технологій
Новітня мода сьогодні. Обґрунтування доконечної потреби аналізу нового правового поля у фешнгалузі, яке зможе регулювати питання та проблеми, що не поставали у XX сторіччі, і яке має бути сформоване на основі того факту, що сьогодні все нове в моді виникає лише на перетині моди, науки та технологій. Особливу увагу приділено тим напрямам, де вже критично швидко мають відбуватися зміни, з детальним аргументуванням. Приклади наслідків нехтування розв’язанням цих питань.
Модуль 9. Порушення у модному просторі
Порушення у модному просторі, та як саме оренда одягу за підпискою створює нову економічну модель для індустрії рітейлу. Ми обговоримо, як ця нова модель впливає на галузь роздрібної торгівлі та створить нові міркування правового порядку у всій екосистемі рітейлу. Зокрема, як ця модель впливає на право власності на дані, на конфіденційність та відповідальність, а також про те, як право власності клієнтів стає розпливчастою концепцією.
Модуль 10. Інтелектуальна власність в США. Що потрібно знати індустрії моди
Огляд ключових галузей американського законодавства про інтелектуальну власність, що стосуються роздрібної торгівлі та моди, у тому числі торговельних марок, авторських прав і патентів на дизайн. Поширені підводні камені, яких слід уникати в галузі дизайну та збуту продуктів, і найкращі практики для захисту й забезпечення захисту прав інтелектуальної власності та уникнення порушень і підробок. Проведення засідань Верховного суду США та Апеляційного суду та їх наслідки для власників авторських прав і торговельних марок, зокрема вплив цих справ на недавню діяльність бренда.
Хендбук з юридичних питань бізнесу у сфері моди