Fashion Law & Business
ПРО НАС:
ПРО НАС:

Ми — платформа неформальної освіти ILTI-School. Раді знайомству, і давайте одразу до головного. 

До складу нашої команди входять експерти з України, США та Великобританії — з такими лекторами ми збираємося прокачати юридичні знання й навички у фешн-індустрії. Ви з нами? 

Ми перші в Україні запустили програми для креативників, ведемо блог про креативні індустрії Creative Law Studios у соцмережах, а також видали хендбук із фешн-права для учасників модної індустрії.

ДЛЯ ЧОГО?
ДЛЯ ЧОГО?
  • детальне розуміння юридичних аспектів у фешн-індустрії;

  • отримання навичок із формування портфелю інтелектуальної власності в модному бізнесі;

  • вміння грамотно взаємодіяти з юристами, а юристам — супроводжувати фешн-бізнес; 

  • можливість почати роботу з відомими модними брендами та знаменитостями;

  • знання з укладання договорів та об’єднання в колаборації з іншими фешн-гуру;

  • експертиза з експорту й імпорту готової продукції та матеріалів.

 

ДЛЯ КОГО?
ДЛЯ КОГО?
  • дизайнерів, модельєрів, ювелірів й інших фахівців модної галузі; 

  • виробників сировини та готового фешн-продукту;

  • ритейлерів, баєрів, роздрібних продавців й інших представників фешн-ринку;

  • модних фотографів, відеографів й інших спеціалістів у модній індустрії;

  • фешн-юристів і менеджерів проєктів у фешн-галузі.

Статистика по індустрії
30%
прогнозоване зниження обсягу виручки міжнародного ринку моди
30%
на рік зростає модний ринок е-commerce в Україні
67%
онлайн-покупок у світі до 2022 р. будуть через маркетплейси
28%
від усіх відомих світових брендів представлені в Україні
Ірина Данилевська

Найчастіше бізнесова складова - це саме те, що вдається дизайнеру найгірше. Без хорошої команди й сильного менеджменту талант дизайнера не завжди може втілитися в бізнес, що успішно функціонує. Юридична грамотність і можливість отримувати професійні консультації юристів — важлива частина цього успіху.

Ірина Данилевська
Засновниця та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week
Формати програм
01
Simple
  • записи лекцій, без можливості живого спілкування
3900 грн
02
Mid-Level
  • онлайн лекції українських лекторів
  • записи лекцій в особистому кабінеті
  • хендбук з Фешнправа
5900 грн
03
Full-Stack
  • лекції українських та іноземних лекторів
  • записи лекцій в особистому кабінеті
  • хендбук з Фешнправа
  • консультація для вашого бізнесу
7900 грн
Опис форматів

Модуль 1. Навіщо юрист у модному бізнесі?

Модний ринок в Україні: до- та післяпандемійні тенденції. Що переживає світ (Luxury, Middle Segment Market, Startups). Fashion Law на допомогу модному бізнесу: кращі практики. Fashion Law Institute як феномен та світові курси з модного права. Найпоширеніші запитання до юристів: заснування модного бізнесу, договори, інтелектуальна власність, імпорт/експорт готової продукції та матеріалів. Чому договір важливіший за довіру. Кейси з української практики. Ювелірні прикраси та аксесуари. Найчастіші запитання, що постають у юридичній площині. Що таке авторський дизайн? Чому українські ювеліри не патентують своїх виробів? Як перетворити ювелірну прикрасу на цифровий актив?

Модуль 2. Структурування модного бізнесу 

Організаційно-правова форма ведення бізнесу. Як побудувати відносини з партнером і інвестором. Колаборації. Франчайзинг. Договори з виробниками і швейними фабриками. Договори з дизайнерами і фотографами, моделями при роботі з колекціями. Авторське право в модній індустрії.

Модуль 3. Авторське право в модній індустрії

Важливість інтелектуальної власності для модної індустрії. Наведено інструменти охорони інтелектуальної власності, особливу увагу приділено авторським правам та дилемам в авторському праві: доктрина merger, фотографії в соціальних мережах як об’єкт спору. Лекція унаочнюється прикладами спорів у вітчизняній та закордонній індустрії моди.

Модуль 4. Патентування технологій і дизайну в моді

Особливості патентування винаходів, корисних моделей, промислових зразків. Обсяг охорони: «патентна формула» та зображення промислового зразка. Лекцію ілюстровано українськими та іноземними прикладами охорони тканини, деталей одягу, взуття, зразками сумок, аксесуарів. Особливу увагу надано потенційним спорам, які виникають між дизайнерами, модними будинками (як офлайн, так і онлайн). Також наведено рекомендації, як визначити порушення патентних прав у модній індустрії.

Модуль 5. Бренди і знаменитості

Що таке торговельна марка (ТМ) і основні вимоги до реєстрації ТМ. Розрізняльна здатність та функції ТМ. Ім’я, псевдонім людини, назва ютуб- або інстаграм-каналу: ТМ чи комерційне найменування. Дохід від мерчандайзингу: виробництво товарів із символікою бренду чи людини. Знаменитість: ім’я, псевдонім, зовнішність та інші риси образу як об’єкт захисту. Досвід image rights у США, Європі та в Україні. Контракти між брендами та знаменитостями (інфлюенсерами). Приклади недобросовісної конкуренції.

Модуль 6. Договори, як запорука успіху у фешн-бізнесі

Важливість договорів для модної індустрії. Лекцію унаочнено прикладами договорів в індустрії моди, особливу увагу приділено договорам з використання прав інтелектуальної власності, договорам на дистрибуцію товарів. Надано практичні поради щодо істотних умов договорів та їх перевірки.

Модуль 7. Митниця і фешніндустрія

Документальне оформлення зовнішньоекономічної діяльності: контракт, товаросупровідні документи. Імпорт сировини та обладнання для виробництва одягу. Робота з митницею: код товару, митна вартість, країна походження та їх документальне підтвердження. Імпорт і експорт готового одягу. Джерела інформації для експортера до ЄС та інших країн. Митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності. Лекція унаочнюється прикладами зі ЗМІ та з судової практики, які стосуються діяльності імпортерів одягу та тканини.

Модуль 8. Fashion: на перетині моди, науки та технологій

Новітня мода сьогодні. Обґрунтування доконечної потреби аналізу нового правового поля у фешнгалузі, яке зможе регулювати питання та проблеми, що не поставали у XX сторіччі, і яке має бути сформоване на основі того факту, що сьогодні все нове в моді виникає лише на перетині моди, науки та технологій. Особливу увагу приділено тим напрямам, де вже критично швидко мають відбуватися зміни, з детальним аргументуванням. Приклади наслідків нехтування розв’язанням цих питань.

Модуль 9. Порушення у модному просторі

Порушення у модному просторі, та як саме оренда одягу за підпискою створює нову економічну модель для індустрії рітейлу. Ми обговоримо, як ця нова модель впливає на галузь роздрібної торгівлі та створить нові міркування правового порядку у всій екосистемі рітейлу. Зокрема, як ця модель впливає на право власності на дані, на конфіденційність та відповідальність, а також про те, як право власності клієнтів стає розпливчастою концепцією.

Модуль 10. Інтелектуальна власність в США. Що потрібно знати індустрії моди

Огляд ключових галузей американського законодавства про інтелектуальну власність, що стосуються роздрібної торгівлі та моди, у тому числі торговельних марок, авторських прав і патентів на дизайн. Поширені підводні камені, яких слід уникати в галузі дизайну та збуту продуктів, і найкращі практики для захисту й забезпечення захисту прав інтелектуальної власності та уникнення порушень і підробок. Проведення засідань Верховного суду США та Апеляційного суду та їх наслідки для власників авторських прав і торговельних марок, зокрема вплив цих справ на недавню діяльність бренда.

Лектори
Ольга Сімсон
Ольга Сімсон
Директорка Інституту права, технологій та інновацій, директорка з стратегії V-Art, професорка Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого.
Микола Рехлицький
Микола Рехлицький
Старший юрист практики IP/TMT АО "Арцінгер", координатор напряму Copyright & Media. Один з трьох кращих in-house юристів з інтелектуальної власності за рейтингом видання "Юридична практика" у 2017 р. 'Notable practitioner' (помітний практик) у сфері IT за рейтингом видання "Ukrainian law firms. A handbook for foreign companies" у 2020 р.
Марія Ортинська
Марія Ортинська
Партнерка IPStyle, заступниця голови Комітету з інтелектуальної власності Асоціації правників України.
Іларіон Томаров
Іларіон Томаров
Керівник практики інтелектуальної власності ЮФ «Василь Кісіль і Партнери», член Комітету з паралельного імпорту INTA.
Максим Попов
Максим Попов
Партнер Mentors Law Firm, юрист у сфері модної індустрії, автор телеграм каналу Fashion Law.
Святослав Бартош
Святослав Бартош
Партнер ЮФ «Bargen». Більше 7 років практичної роботи в сфері ЗЕД, у 2016-2017 роках очолював митний комітет Харківського відділення ЕВА.
Тім Гірш
Тім Гірш
Директор з правових питань компанії Kinship.
Ілана Любін
Ілана Любін
Партнерка нью-йоркського офісу компанії Crowell & Moring та членкиня корпоративної групи фірми та рекламно-медійної групи.
Марина Лосєва
Марина Лосєва
Фешн-аналітикиня, засновниця та директорка UFEG.
Партнери
Стати партнером
Нам довіряють
1097
Слухачів пройшли навчання
70
Випускники уклали контракт в індустрії
53
Компанії брали участь у сертифікації
88
Лекції прочитано юристами з США та Великобританії
відгуки випускників
Fashion Law & Business Studios

Хендбук з юридичних питань бізнесу у сфері моди