Media Law & Business
ПРО НАС:
ПРО НАС:

Ми — платформа неформальної освіти ILTI-School, вітаємо! 

Для популяризації медіаграмотності та допомоги ЗМІ у відстоюванні своїх прав ми розробили курс Media Law & Business. Лектори з України, США та Великобританії поділяться своєю експертизою й реальними кейсами, щоб ви могли використовувати отримані знання на практиці. 

Ми перші в Україні запустили програми для креативників. Наразі ведемо блог про креативні індустрії Creative Law Studios у соцмережах, а також видали хендбук із медіаправа та бізнесу для представників галузі.

ДЛЯ ЧОГО?
ДЛЯ ЧОГО?
  • розвинемо та прокачаємо медіаграмотність; 

  • експертно оцінюватимемо точність і правдивість медіаконтенту; 

  • захищатимемо інтелектуальну власність і права журналістів у сфері нових медіа;

  • ознайомимося з правилами захисту від дифамації;

  • протистоятимемо кіберзагрозам і захищатимемо інформаційні медіадані;

  • розмежовуватимемо публічне й особисте життя. 

ДЛЯ КОГО?
ДЛЯ КОГО?
  • журналістів, блогерів, копірайтерів й інших представників медіагалузі;

  • PR-менеджерів, бренд-менеджерів, діджитал-спеціалістів й інших фахівців із маркетингу;

  • власників та головредів медіаагенцій і видань;

  • викладачів, залучених у медіаосвіту: медіаграмотність, комунікації та фактчекінг;

  • медіаюристів. 

Статистика по індустрії
24,5
млн гривень - обсяг рекламного ринку України 2020 року
2,1
трлн доларів США - обсяг світового ринку медіаіндустрії до 2022 року
7,5
годин пересічна людина проводить щодня, споживаючи масмедіа
57 %
жителів дивляться винятково українські масмедіа
Віталіна Приходько

За останні 20 років роль медіа та вимоги до журналістів суттєво змінилися. Розвиток інформаційних технологій, поява нових медіа створили нові виклики та можливості для медіаіндустрії. Бути професіоналом для працівників медіа, сьогодні — значить залишатися вірними високим журналістським стандартам та вміти створювати якісний контент, стати для читачів і слухачів більше, ніж сайт, журнал і радіо, вийти за межу традиційних редакційних форматів.

Віталіна Приходько
Заступниця головного редактора НВ, керівниця відділу Погляди та проєктів «Діалоги про майбутнє»
Формати програм
01
Simple
  • записи лекцій без можливості живого спілкування
3900 грн
02
Mid-Level
  • онлайн лекції українських лекторів
  • записи лекцій в особистому кабінеті
  • хендбук з Медіаправа
5900 грн
03
Full-Stack
  • лекції українських та іноземних лекторів
  • записи лекцій в особистому кабінеті
  • хендбук з Медіаправа
  • консультація для вашого бізнесу
7900 грн
Опис форматів
У програмі

Модуль 1. Медіаграмотність як  компетенція критичної автономії. Від визначення та розуміння до сталих практик і формування навичок. «Наші очі бачать лише те, що наш мозок готовий зрозуміти», — Робертсон Девіс. Наративи та медіамеседжі, як навчитися аналізувати. Як пояснити, що шукати, не пояснюючи, що саме маєте побачити? Когнитивний калейдоскоп: чому медіаграмотність — це базова компетенція? Експертність. Фейки. Маніпуляції. Що відбувається, коли ви не знаєте, чого саме ви не знаєте? Кейси та рекомендації.

Модуль 2. Інформаційна гігієна. Оцінка точності та достовірності контенту. Оцінювання точності та достовірності контенту. Аналіз маніпулятивних технологій інформації у нових медіа та соціальних мережах. Маркери, за допомогою яких можливо визначити неправдиву інформацію та деструктивний контент, а також алгоритми перевірки фейкової інформації; оцінювання точності та достовірності інформації. Огляд прикладів маніпулятивних технологій та аналіз механізмів їхньої дії. Окрему увагу приділено проблематиці протидії дезінформації в умовах COVID-19. Лекція ґрунтується на методології перевірки інформації StopFake та Poynter.

Модуль 3. Нові формати медіа контенту. Вплив розвитку нових технологій та медіа, зокрема появи та розвитку соціальних мереж, стримерів на медіаконтент, формування та подачу новин. Позитивний та негативний вплив на формування якісного контенту. Довіра до ЗМІ та окремих джерел інформації (блогерів, лідерів думок). Адаптація текстів для різних форматів і платформ.

Модуль 4. Реклама та захист прав інтелектуальної власності у ЗМІ та діджитал медіа. нтелектуальна власність та регуляторні норми на всьому ланцюзі виробництва та дистрибуції реклами в діджитал та інших сегментах. Виявлення відповідних ризиків у такому ланцюзі. Практичні рекомендації щодо їх зниження або уникнення, де можливо. Особливу увагу приділено influencer endorsement як окремому способу просування товарів та послуг, його регуляторним і договірним аспектам, порівняльному аналізу відповідних норм українського та іноземного законодавства. Огляд типових антиконкурентних дій у рекламі.

Модуль 5. Права журналістів та інформаційні права. Права журналістів. Вільний доступ до інформації , право доступу до інформації , право на поширення та перевірку інформації . На що саме має право журналіст та як захистити права журналіста? Кодекс етики журналіста.

Модуль 6. Право на захист персональних даних за інформаційної ери. Межі свободи інформації для публічних осіб. Розмежування публічного та особистого життя. Акцентування уваги на межах свободи інформації, установлених законом.

Модуль 7. Захист від дифамації. Як варто та чи завжди варто реагувати на зневаження вашої честі, гідності та ділової репутації, що зазвичай відбувається на теренах різноманітних засобів масової інформації, а також в інтернеті.

Модуль 8. Кібербезпека та захист даних у сфері медіа. Цифрова безпека. Реалістичне оцінювання ризиків, найкращі практики в захисті важливих облікових записів і засобів комунікації, проблема раціонального вибору так званого безпечного месенджера. Загальні проблеми й підходи в захисті пристроїв від від шпигунських програм і вірусів.

Модуль 9. Журналіст та цифри. Життя — це цифри, особливо життя під час пандемій. Журналісти люблять цифри, але часто неправильно цитують або виривають їх із контексту. Тим часом споживачі ЗМІ — це не лише працівники фабрики, а й ті, хто ухвалює рішення. Їхні погляди частково формуються за рахунок медіавмісту, тобто інтерпретації даних, а не оголених цифр. На основі цих інтерпретацій політики роблять власні інтерпретації — залежно від їхнього світогляду, уяви та порядку денного. Потім ЗМІ інтерпретують рішення політиків і коментують їх. Що зрештою отримує працівник заводу?

Модуль 10. Безпека та свобода в епоху цифрових технологій. Нові виклики для роботи та свободи медіа. Чи повинні гарантії свободи преси поширюватися на такі ресурси, як WikiLeaks? Чи є Джуліан Ассанж журналістом? Чому звинувачення на адресу WikiLeaks є фактично криміналізацією загальної практики журналістики і створюють небезпечний прецедент для свободи масової інформації. Роль міжнародних неурядових організацій для захисту свободи медіа та інформації в умовах глобальних викликів для медіа (кейс CSO Blue Print for Free Speech).

Лектори
Оксана Нестеренко
Оксана Нестеренко
Кандидат юридичних наук, CEO в Міждисциплінарному науково-освітньому центрі протидії корупції в Україні НАУКМА.
Сергій Глотов
Сергій Глотов
ст.науковий співробітник НДІ ІВ НАПрН України, асс. кафедри цивільного процесу НЮУ ім. Я.Мудрого, адвокат.
Микола Рехлицький
Микола Рехлицький
Старший юрист практики IP/TMT АО "Арцінгер", координатор напряму Copyright & Media. Один з трьох кращих in-house юристів з інтелектуальної власності за рейтингом видання "Юридична практика" у 2017 р. 'Notable practitioner' (помітний практик) у сфері IT за рейтингом видання "Ukrainian law firms. A handbook for foreign companies" у 2020 р.
Ольга Гужва
Ольга Гужва
Експертка та бізнес-консультантка у сфері комунікацій, PR, реклами, брендингу та маркетингових комунікацій, викладачка Karazin Buziness School.
Роман Головенко
Роман Головенко
медіа-юрист громадської організації «Інститут масової інформації»
Вадим Гудима
Вадим Гудима
спеціаліст та тренер з цифрової безпеки ГО «Лабораторія цифрової безпеки»
Маргарита Клєщаєва
Маргарита Клєщаєва
Партнерка комунікаційної агенції plusone
Вікторія Романюк
Вікторія Романюк
заступниця директора Могилянської школи журналістики. Заступниця головного редактора проекту StopFake.org.
Наомі Колвін
Наомі Колвін
Програмна директорка міжнародної неурядової організації Blueprint for Free Speech
Ян Ледер
Ян Ледер
Директор LederMedia LTD
Партнери
Стати партнером
Нам довіряють
2050
Слухачів пройшли навчання
90
Випускники уклали контракт в індустрії
53
Компанії брали участь у сертифікації
88
Лекції прочитано юристами з США та Великобританії
відгуки випускників
Хендбук Media Law & Business Studios

Хендбук з юридичних питань у медіа-індустрії